ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 STAGE 14

Naše škola je zapojena do projektu „STAGE 14“, reg. č. CZ.1.07/1.1.24/02.0109. Realizátorem projektu je Střední průmyslová škola stavební, Opava, příspěvková organizace.

Do projektu je zapojeno celkem 20 základních škol, doba realizace projektu je od 1. 6. 2013 - 31. 12. 2014, tj. 19 měsíců.

Výstupy projektu jsou k vidění na jednotlivých školách, na stránkách SPŠ stavební Opava a Facebooku.

Obecné cíle projektu:

Cílem projektu není překračovat platný rámcový vzdělávací program základního školství, ale nabídnout aktivity v jeho rámci, které vyučující mohou použít v běžné výuce v různých vzdělávacích oblastech. Aktivity prováděné žáky na základních školách nekladou na vyučující a žáky nové zvýšené časové nároky. Proto jsou velmi dobře realizovatelné a použitelné i po ukončení projektu.

Klíčové aktivity

Během vyučování žáci již pracovali na nových tématech v oblasti stavebnictví a geodézie realizovaných v rámcích klíčové aktivity „Zážitkové učení“.

Jedná se o tyto aktivity:

Návrh bytu

Žáci nižšího i vyššího stupně pracovali s půdorysy menšího objektu (bytu) a to ve dvou směrech – s půdorysy narýsovanými na papíře a půdorysy a modely na počítači v internetové aplikaci Homestyler.

Model města

Žáci měli k dispozici vystřihovánky budov. Ty si vybarvili, slepili a umístili na kartónovou plochu, na kterou dokreslili komunikace, zeleň, zahrady atp.

Nemovitosti a jejich evidence

Žáci pracovali s katastrální mapou a nahlíželi do katastru nemovitostí. Učili se o vlastnických právech a základních pojmech z katastru nemovitostí.

GPS a vytváření map

Pro žáky byly vytvořeny prezentace a videoprezentace, které žáky seznámily s určováním polohy na Zemi, principem fungování GPS, naučily je pracovat s internetovými mapami, vytvářet trasy a dále s nimi pracovat. Žáci dále přímo v terénu pracovali s turistickou GPS navigací pod vedením pedagogů SPŠ stavební Opava.

Druhá klíčová aktivita „Malí mezi velkými“ má za cíl ukázat žákům ZŠ studium na SŠ, dát jim možnost pracovat na počítačích v profesionálních stavařských a geodetických programech a motivovat je ke studiu na technických školách.

Žáci navštívili SPŠ stavební Opava, kde byli seznámeni s možnostmi studia na škole, modelovali malý domek v ArchiCADu a vytvářeli mapy v programech GEUS a JOSM.

18. června jsme se s vybranými žáky účastnili závěrečného vyhodnocení škol v Opavě. Žáci z loňské V. A a V. D s aktivitou Model města vybojovali celkové 3. místo a z jednotlivců nejlépe uspěl žák Luu Duy Nhat, který také získal 3. místo.

Napsala: Mgr. Jitka Pospíšilová  12. 09. 2014