ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Adaptační pobyt 6. ročníku v Karlově pod Pradědem

Přechod žáků na druhý stupeň a příchod žáka do nového třídního kolektivu či dokonce do nové školy je jedním z nejnáročnějších kroků v dosavadním životě dětí. Adaptační kurz považujeme na naší základní škole za důležitou a nepostradatelnou příležitost usnadnit žákům tyto změny a budovat od začátku pevné a kvalitní vztahy v kolektivu – a to nejen mezi žáky samotnými, ale také mezi žáky a jejich třídním učitelem a členy výchovného týmu. Proto jsme velmi usilovali o to, aby se pobytu zúčastnil každý žák (pokud tomu nebránily zdravotní důvody) a jsme rádi, že se nám toho podařilo dosáhnout.

Ač se může adaptační pobyt jevit jako trochu opožděné prodloužení prázdnin, je pro šesťáky nesmírně významný v rámci jejich dalšího fungování v třídním kolektivu a také v nových vyučovacích podmínkách, jimž se budou muset na druhém stupni přizpůsobit. Adaptační kurz není tedy pouhým výletem třídy se svým třídním učitelem, jde o pobyt s velmi profesionálně vypracovaným programem, na jehož tvorbě spolupracovaly a také jej samy vedou členky výchovného týmu naší školy – školní psycholožka, výchovná poradkyně a metodička prevence.

Díky tomuto zajímavému a smysluplnému programu, v němž své místo našly jak hry a aktivity zacílené na začlenění, spolupráci a komunikaci v kolektivu, tak také pobyt v přírodě a chvilka odpočinku a osobního volna, se žáci ani pedagogové opravdu nenudili, po dvou dnech měli mnozí pocit, že od našeho odjezdu ze školy uběhl snad celý týden. Aktivity zaměřené na sebepoznávání a komunikační dovednosti byly střídány procházkami a hrami v krásné horské přírodě Karlova pod Pradědem. Je třeba poděkovat i počasí, které nám letos opravdu přálo, a ač jsme se venku ohřáli pouze vlastní aktivitou, náladu ani plány nám nepokazil déšť.

Všichni jsme odjížděli unavení, ale spokojení a v dobré náladě, což lze považovat za první známky toho, že se nám smysl adaptačního pobytu podařilo naplnit.

A jaké dojmy si z pěkných dvou dní adaptačního pobytu odnesli sami šesťáci? Nejvíce nadšení byli z noční bojovky (ale spíše až ráno). Spokojení byli i s výběrem hotelu, kde měli na pokojích vlastní sociální zařízení, velmi si pochvalovali také jídlo. Konkrétně se s vámi o své dojmy podělí v následujících řádcích.

Adaptační pobyt byl super! Byla bych tam klidně i měsíc. Dozvěděla jsem se hodně nového o mých kamarádkách a kamarádech.
Terka Spáčilová (6.B)

Na adapťáku jsme si užili dobrodružství při bojovce a spoustu legrace při ostatních hrách i na pokoji.
Klára Šianská (6.A)

Na adapťáku se mi nelíbilo, že tam nejsme alespoň tři nebo čtyři dny.
Jakub Kopka (6. D)

Bylo ti super i díky našemu hodnému panu učiteli.
Ríša Radílek (6. C)

Co udělá adapťák?
Že ví o kamarádovi kamarád.
Tom Procházka (6. B)

Adapťák jsem si moc užil, bavily mě hry i procházky po okolí.
Honza Neuwirt (6. D)

Stezka odvahy byla super a nejvíc se mi líbil blok o emocích.
Petr Kunyt (6. C)

Měli jsme hezké pokoje a také super jídlo. Nejlepší byla stezka odvahy!
Aďa Silnicová (6. B)


Napsala: Mgr. Hedvika Pařízková  26. 09. 2014