ZŠ Bruntál, Jesenická 10

 Projektový den - PodObal - u sedmáků (18. 11. 2016)

Kdo má rád kakao, krok vpřed!

Příběh věcí…

Pozor! Sleva

Tři různá témata, a přesto spolu úzce souvisejí! Všechna jsou nedílnou součástí výuky o globálních souvislostech našeho obchodování, tzv. PodObalu. 

Páteční den byl pro celou Jedničku netradiční, z žádné třídy jste neslyšeli matematiku, český jazyk, v tělocvičnách byl klid, žákovské knížky odpočívaly a užívaly si prodloužený víkend. Kdo však tento den rozhodně neodpočíval a nezahálel, jsme byli my, žáci z Jedničky. 3. listopadový pátek byl věnovaný mnoha zajímavým projektům. Ten náš – sedmácký - se jmenoval PodObal. Témata PodObalu pojednávájí o věcech, které používáme a jíme, kde se berou, co přinášejí jiným lidem, za jakých podmínek a jakým způsobem se s nimi obchoduje, jak ovlivňují životní prostředí.

 

1. téma: Kdo má rád kakao, krok vpřed!

Cíl:

• žáci popřemýšleli nad vlastním vztahem k práci

• žáci se snažili svými slovy definovat pojem „dětská práce“

• žáci se vcítili do situace pracujících dětí v různých částech světa

• žáci napsali povzbuzující dopisy všem nezletilým pracujícím kamarádům, jejichž

   příběhy vyslechli

• žáci v závěru hodiny diskutovali nad daným problémem

2. téma: Příběh věcí…

Cíl:

• žáci porozuměli pojmu „životní cyklus výroby“, uvažovali o vlivu výrobku na lidi a

   životní prostředí

• žáci zhlédli krátký film, který mapoval výrobní systém a životní cyklus výrobků, poté

   diskutovali o svých spotřebitelských návycích

3. téma: Pozor! Sleva! (Aktivita ke dni nakupování – poslední sobota v listopadu)

Cíl:

• žáci uvažovali o tom, jakou roli hrají v jejich životě nákupy

• žáci porozuměli marketingovým praktikám obchodníků

• žáci se seznámili s myšlenkou Dne nenakupování

• žáci diskutovali nad daným problémem

• žáci v závěru hodiny vyráběli „akční letáky“

 

Hlavním smyslem pořádání projektových dnů je promítnout zvolené téma do všech předmětů na škole, propojit teorii s praxí. Jedině tato metoda vede ke kreativitě a vlastní činnosti žáka, je to výuka v souvislostech. I přesto, že dnes neprobíhalo klasické vyučování, celý den jsme se vzdělávali, jen tak trošku jinak – mluvili jsme, četli, počítali, malovali, cestovali prstem po mapě, zpívali, prostě z každého předmětu něco. Páteční den jsme si všichni moc užili a už teď se těšíme na další…


Napsala: Mgr. Pavlína Daňková  20. 11. 2016