Jak už jsme vás informovali, dne 12. 5. 2014 se naše škola zapojila do mezinárodního projektu Litter Less (snižování množství odpadů na naší planetě). Toho dne vás v průběhu přestávek oslovovali žáci VIII. D nejen s anketními, ale také soutěžními lístky. Do soutěže se zapojilo celkem 313 žáků 1. i 2. stupně, nyní už jsou body sečteny a krásné ceny rozdány.
1. kategorie - 1. stupeň
místo: Lukáš Pavlík (II. A)
místo: Viktorie Tomčalová (V. A)
místo: Eliška Skarabellová (IV. D)
2. kategorie - 2. stupeň
místo: Jiří Kubenka (VIII. B)
místo: Leona Vaclachová (VIII. A)
místo: Adam Kodeda (VI. C)
Co máme za sebou a co nás ještě čeká?
V minulém týdnu jsme vyráběli slogany k nadcházejícímu Světovému dni životního prostředí (5. 6. 2014) a vkládali články s fotodokumentací na www.eco-schools-litterless.org, nyní nás čeká (ve výuce pracovních činností) výroba informační tabule na školní zahradu s názvem Příroda není smetiště (Jak dlouho se rozkládají odpady v přírodě?).
Děkujeme p. uč. Přikrylové za pomoc při překladech do anglického jazyka, p. uč. Karáskovi za výrobu informačního panelu a vedení školy za maximální podporu.
V letošním roce se k nám přidal i žák první třídy, který se nemůže účastnit běžného plaveckého výcviku se svou třídou. Začali jsme ve čtvrtek 22. května, pro Toma to byla vůbec první návštěva krytého bazénu. Moc se mu tam líbilo, už se těší, až půjdeme zase.
Překážkový běh byl osmou disciplínou celoroční soutěže Desetiboj na jedničku. Kdyby nás 22. 5. 2014 viděla Zuzana Hejnová, určitě by měla radost. Krátké překážky jsou disciplínou náročnou, ale my jsme těch 60 m a pět překážek zvládli.
Do konce našeho celoročního soutěžení zbývá jen hod a 800 m. Ten, kdo má srdce desetibojaře, bojuje až do posledního okamžiku.
Do projektu ovoce do škol jsme pro letošní školní rok vstoupili s dodavatelem ovoce a zeleniny firmou MK Fruit. Kromě pravidelného rozvážení (1 x za měsíc) balíčku s ovocem či zeleninou, zorganizovali zábavný program pro děti 1. stupně.
Menší děti dostaly obrázky ovoce k malování a kreslící potřeby a ty větší od 3. ročníku tvořily ovocné špízy z připraveného ovoce a zeleniny.
V úterý 13. 5. se naši žáci devátého ročníku zúčastnili historicko-geografické exkurze do památníku 2. světové války v Hrabyni. Při prohlídce památníku se mohli seznámit s půběhem událostí, které se váží k i našemu regionu. Expozice byla doplněna výkladem průvodce a žáci mohli své znalosti doplnit o nové informace z tohoto období.
Okresní Florbalová liga žáků 1. stupně - 1. ročník
Naše děti se účastnily šestikolové žákovské ligy ve florbale, kterou pořádala ZŠ Okružní 38.
Některá kola se odehrála na různých základních školách, např. ZŠ Andělská Hora, ZŠ Jesenická 10 Bruntál, ZŠ Okružní Bruntál, ZŠ Školní 2 Bruntál, SH Zeyerova Bruntál. Děti z naší školy tak měly možnost uplatnit nasbírané dovednosti z odpoledních kroužků florbalu, které vede Mgr. Jakub Šimůnek, trenér FCB Panteři Bruntál 956.
Okrskové kolo OVOV (odznak všestrannosti olympijských vítězů) zahájila olympionička Šárka Kašpárková, svým přáním pro fair soutěž a pěkné zážitky z pohybových dovedností. Bohužel počasí bylo chvíli proti pořadatelům a na zahájení tak pršelo. Soutěž probíhala na 6 stanovištích – 60 m sprint na tartanu, hod 2 kg medicinbalem na herní ploše s umělou trávou, skoky přes švihadlo na dráze z tartanu v jedné zatáčce a naproti probíhaly kliky a po straně hřiště ještě trojskok snožmo. Na závěr dne se pořádala doplňková disciplína v člunkovém běhu s driblinkem basketbalovou technikou na vzdálenost 10 m po dobu 2 minut (žáci uběhli cca 250-290 m).
V rámci projektu „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji“ získala naše škola možnost navštívit arboretum v Novém Dvoře. Této exkurze se účastnily třídy VI. A a VI. C dne 20. 5. 2014.
Tento krásný slunečný den byl jako stvořený pro výlet do přírody. Po příjezdu byly děti seznámeny s tím, k jakým účelům je arboretum využíváno, a následovala prohlídka s průvodcem, který děti seznámil nejen s našimi, ale také s exotickými dřevinami. Aktivity jsou připravovány tak, aby se děti učily prožitkem, samy hledaly příčiny a řešení ekologických problémů a získávaly odvahu k jednání ve prospěch přírody.