V šestých třídách v rámci Ekologického přírodopisu pracují žáci s metodickým programem Život lesa. Jedná se o pomůcku vytvořenou ekologickým centrem Sever a Lesy ČR.
Žáci hledali souvislost mezi lidským tělem a lesem jako jedinečným systémem a na svých plakátech znázornili například:
Tůňku jako močový měchýř
Krevní oběh jako spleť potůčku a říček
Kůži jako kůru stromů
Lesníka jako mozek lesa
Játra jako lanýže
Spadlý list jako smrt
Zelené listy jako plíce
Jehličí jako chloupky
Kmen jako páteř
Kameny jako svaly
Červené mravence jako červené krvinky, černé jako bílé
Víme, že nejlépe se o lese učí přímo v lese, protože však nemáme vždy tu možnost bádat přímo v terénu, snažíme se alespoň těmito aktivitami dojít k porozumění „co na tom lese je“.
Nasbíráno 307 kg pet víček - výborně a jen tak dále
Odvezli jsme 307 kg pet víček. Všem moc děkujeme a pokračujeme ve sbírání! Výtěžek investujeme do budování přírodní zahrady a část na charitu. Obzvláště děkujeme manželům Věře a Marianovi Křivánkovým za bezplatný odvoz a ochotu.
Na slovíčko... návštěva ekotýmu v Domově důchodců Pohoda
Na slovíčko... - tak jsme s ekotýmem nazvali akci v rámci 4. ročníku dobrovolnického projektu 72 hodin, do kterého se zapojilo již více než 50 000 lidí.
Naši žáci a senioři z Domova důchodců Pohoda se setkali „u kafíčka“ a strávili spolu příjemné dopoledne plné vzpomínek. Děti měly pro seniory připravené otázky týkající se jejich dětství (jaké hrávali hry, jak slavili narozeniny, co dostávali od Ježíška…). Senioři na oplátku ukázali dětem své fotografie – jak vypadali v mládí, jaké nosili oblečení, fotky vnoučat… Společně potom tvořili obrázek „Moje ruce, Tvá hlava“ – senioři diktovali dětem obrázek – svou vzpomínku – a děti se staly jejich rukama a malovaly. V závěru setkání jsme si prohlédli prostředí Domova Pohody a dozvěděli se o aktivitách, které se zde dějí. Děti i senioři si ze setkání odnesli hluboké dojmy plné dojetí, radosti i překvapení. Děkuji všem zapojeným!
I když se věnujeme dopravní výchově od 1. třídy podle školního vzdělávacího programu, přece jen ve čtvrtém ročníku chceme víc. Děti se seznámí se silničními předpisy a bezpečností na komunikacích, ale také jak poskytnout první pomoc či zavolat záchranáře. V tomto týdnu jsme zacílili na kolečkové brusle. Jak se vystrojit na kolečkové brusle, kde je bezpečné se na bruslích pohybovat, jak se chovat na silnici a v případě úrazu, jak poskytnout pomoc.
Přednáška s ukázkami na interaktivní tabuli byla zajímavá a děti si mohly vyzkoušet i nezbytné ochranné prostředky. Rodičům možná vytvořily námět na vánoční dárek.
Gastro den je doprovodný program k projektu Ovoce do škol. Po rozdělení do skupin si děti vyslechly přednášku o zdravém životním stylu a připomněly si potraviny zdraví prospěšné a naopak ty, které neprospívají. Na druhém stanovišti vyráběli žáci z omytého ovoce ovocný špíz. Na výrobku si pak pochutnali. Na třetím pracovišti je očekávalo „koštování“ ovocné a zeleninové šťávy lisováním za studena. Součástí této ukázky byla ochutnávka mléčných koktejlů s ovocem.
Děkujeme firmě MK Fruit s.r.o., která zajišťovala tento doprovodný program projektu OVOCE DO ŠKOL.
V Deníku jste si dne 14. 10. mohli přečíst zajímavé povídání o výročí naší školy. Využíváme této příležitosti a přinášíme další upřesňující informace.
Nejde o výročí založení školy, ale o neméně významnou událost, o zahájení provozu v této školní budově. Poprvé do tříd na Jesenické ulici usedli žáci v září roku 1976, takže letos 1. 9. jsme otevřeli skutečně 40. školní sezónu.
Toto výročí si budeme připomínat v průběhu celého roku a všechny tradiční plánované akce se pokusíme udělat ještě lepší a slavnostnější, ať už půjde o Koncert nejen pro Barborky, Vánoční jarmark, setkání s bývalými kolegy, vydání knihy poezie, nastudování nové pohádky nebo zahradní slavnost aj.
Přejte spolu s námi naší škole mnoho dalších úspěšných let a zástupy spokojených dětí, rodičů a zaměstnanců.
Ve středu 7. 10. 2015 se žáčci II. Cl setkali v Městské knihovně Bruntál s dětským ilustrátorem a grafikem JiřímFixlem.
Pan Fixl ilustruje převážně dětské veselé knihy (např. pohádky J. Kahouna O mašinkách, Bylo nás pět od K. Poláčka, Encyklopedie pro žáčky básníka Jiřího Žáčka), časopis Mateřídouška a výtvarně řeší mnohé školní učebnice.
Záměrem výtvarné dílny a besedy s ním bylo, aby byly děti zábavnou formou vtaženy do světa knih. Žáčci měli možnost vžít se do role malíře-ilustrátora a doprovodit svými obrázky zadanou pohádku. Tu si přečetli se svou paní učitelkou předem ve třídě, rozebraly si její text. Podle svých nápadů pak na místě vytvářeli vlastní ilustrace. Děti malovaly na volné papíry technikou, na jakou jsou zvyklí z výtvarné výchovy, voskovkami nebo pastelkami. A tak vznikaly ilustrace k pohádkám Zapomenutý čert od J. Drdy, Kocour Mikeš od J. Lady nebo Kubula a Kuba Kubikula od V. Vančury.
V rámci výtvarné dílny byli žáci také seznámeni s tím, jak kniha vzniká a co všechno předchází vytištění titulu. Jiří Fixl dětem radil, jak s ilustrací pracovat, jak rozvrhnout kompozici atd. Nechybělo ani autorské čtení knížky Všechno letí, milé děti.
Na závěr besedy pan Fixl rozdal dětem knížečky s autogramem a kresbu čerta s věnováním. Děti odcházely z knihovny plny dojmů. Výtvarnou dílnou však vše nekončí. Čtením a ilustracemi se druháci budou zabývat ještě dlouho.