Dnes k nám přišli na návštěvu dva nový, malý čertíci. Přišli nám zahrát svoji pohádku o tom, jak čertíci umí strašit. Chtěli nás postrašit, ale akorát nás rozesmáli. Ne, ne, my se čertů nebojíme. Odvahy nám dodali kamarádi z Berušky, s nimiž jsme ztrávili moc pěkné dopoledne.
V pátek 25. 11. 2016 probíhal ve školní družině bazar sportovní výstroje a výzbroje. Byl to první pokus o navázání na starou tradici. Vůbec jsme nevěděli, zda bude ze strany rodičů nějaký zájem. K prodeji byla většinou zimní výzbroj - zimní brusle, lyžařské boty, lyže, přilby, ale i kolečkové brusle apod. Největší zájem byl o zimní kombinézy, které byly vmžiku prodány. Děkujeme za podporu Spolku přátel ZŠ Bruntál, Jesenická, všem zúčastněným rodičům a pedagogickým pracovníkům, kteří se postarali o zdárný průběh této akce. Na příštím bazárku na shledanou.
Minulý týden nás ve školní družince ovládly barvy, které nás provázely téměř na každém kroku. Barevné oblečení, jídlo v barvě dne, která tomu dni náležela, soutěže, hry a také práce s různými materiály v dané barvě.
2. prosinec byl pro nás příjemným dnem. Ve spolupráci s panem Martinem Rozprýmem z KB Bruntál se jsme zapojili do programu Nadace Jistota. Už 14 let vzděláváme a vychováváme ve speciální třídě i žáky s poruchou autistického spektra a kombinovanými vadami.
Dne 22. 11. 2016 se uskutečnil na naší škole 46. ročník DĚJEPISNÉ OLYMPIÁDY, tentokrát byl zaměřen na život císařovny Marie Terezie (Marie Terezie – žena, matka, panovnice, aneb Habsburkové 18. století). Úkoly byly nelehké, avšak naši mladí historici se jich nezalekli a plnili je se 100% nadšením.
Zasloužené prvenství patří Janu Melčákovi z IX. A, který bude společně s AnnouJanalíkovou z VIII.D reprezentovat naši školu v okresním kole této soutěže v lednu 2017 v Krnově. Držíme jim palce!
Všem ostatním děkujeme za účast… P.S. Byli jste všichni skvělí!
Děkujeme Spolku přátel školy o sladké ceny pro vítěze.
Na stránkách Města Bruntálu si můžete přečíst povídání o našem adventním koncertu a podívat se na fotografie. Brzy zveřejníme i video z koncertu, který udělal jistě radost nejen rodičům, ale všem, kdo si našli čas a přišli se podívat, co naši žáci se svými učiteli v předvánočním čase připravili.
V rámci projektového dne, který se nesl v duchu tématu „Voda pro obec“, každý žák VI. B a VI. C absolvoval vyučovací hodinu s paní učitelkou Janouškovou, jež se věnovala pojmu „voda“ obecněji. V této hodině nejprve žáci diskutovali o vodě a poté se rozdělili na tzv. „vodomily“ (vodu milující) a „suchomily“ (vodu nevyhledávající). Následovaly otázky k zamyšlení se nad některými neobvyklostmi, týkající se vody. Posledním úkolem žáků bylo porovnávání vybraných zvířat a jejich vztahu k vodě.
Naši prvňáčci se učí každý týden nové písmenko. S metodou SFUMATO je učení novým písmenům zábavné. Písmenko si opakujeme při různých činnostech a tím si jej děti lépe zapamatují.
V úterý 29. 11. byla na bruntálském zámku zahájena výstava panenek a medvídků. Vybraní sólisté pěveckého sboru Písnička měli tu čest celou výstavu zahájit krátkým kulturním programem. V úvodu zazněla píseň Sláva jsou tu Vánoce a lidová koleda Štěstí, zdraví.
Den plný překvapení, zážitků, poznatků, spolupráce a emocí. To vše si žáci 8. ročníku mohli prožít v pátek 18. 11. 2016, kdy se celý den konal v duchu projektu na ekologické téma Zlatá nit. Projektový den byl zaměřen na činnost naší vzácné hvězdy – Slunce.
Projekt byl zajímavý také v tom, že žáci byli rozděleni do 6 skupin ze všech tříd 8. ročníku a ve vytvořených skupinách spolu museli pracovat a plnit zadané úkoly.
Program byl rozdělen do 6 stanovišť s různými aktivitami, kterými děti postupně procházely.
1. stanoviště: Klimatické podmínky (Mgr. David Pavelka)
žáci zde diskutovali o příčinách a důsledcích extrémních vlivů počasí, jak případné dopady výkyvů počasí zmírnit
závěr: vždy je nutno mít pravdivé informace o světě a z toho plyne potřeba se neustále vzdělávat a informovat
2. stanoviště: Rostliny (Mgr. Michal Karásek)
Jaký vliv má Slunce na rostliny? Jaké reakce můžeme na rostlinách pozorovat, jaké změny se dějí v souvislosti se slunečním zářením? – Takovými otázkami a ještě dalšími se žáci zabývali na tomto stanovišti
závěr: bez Slunce by rostliny nežily a my bychom nezažili tolik krásy
3. stanoviště: Sluneční záření (Ing. Renáta Bezděková)
žáci pracovali ve skupinách, seznámili se s tím, jak je záření důležité pro život na Zemi, co se děje při průchodu atmosférou a při dopadu na zemský povrch
ve skupinkách si žáci sestavili schéma průchodu slunečního záření, vyplnili pracovní list a zhlédli krátký film o využití sluneční energie zaměřený na budování slunečních elektráren
4. stanoviště: Potravní řetězce (Mgr. Jakub Šimůnek)
žáci pracovali s fotografiemi zvířat a rostlin a přiřazovali je do potravních řetězců, seznámili se s pojmy potravní pyramida, rozdíly mezi umělým a přírodním ekosystémem, proudění živin v ekosystému
závěr: vše souvisí se vším
5. stanoviště: Spektroskop (Mgr. Helena Daňková)
na tomto stanovišti se malí vědci pokusili sestavit spektroskop, kterým se zkoumá Slunce i vzdálené hvězdy
k výrobě spektroskopu postačil tmavý papír, staré CD, lepidlo a nůžky
závěr: žáci viděli rozklad světla na barvy duhy, tedy na fialovou, červenou, oranžovou, žlutou, zelenou a modrou
6. stanoviště: Emoce a příroda (Bc. Andrea Kožíšková)
cílem aktivit na tomto stanovišti bylo uvědomit si, jak může počasí ovlivnit naši náladu, náš celý den, jak reagujeme na různé projevy přírody: máme radost, když svítí Slunce, ale také strach při bouřce
závěr: i když si to neuvědomujeme, příroda nás ovlivňuje každý den
Všichni jsme se bavili, prošli jsme si všemi možnými úkazy přírody a zjistili jsme, jak moc nás příroda provází a co vše v ní můžeme nalézt. Děkujeme učitelům za přípravu jednotlivých aktivit a dětem za příkladné chování a plnění úkolů. Jistě přivítáme další projektový den.