Projektový den žáků 9. ročníku – trvale udržitelný rozvoj
Když v roce 1820 dánský fyzik Hans Christian Ørsted předvedl svůj slavný pokus, málokdo tušil, jak mocný nástroj dal do rukou dalším generacím. Vyrobit elektrickou energii nebylo ještě nikdy tak jednoduché.
Z pohádky do pohádky jsme „cestovali“ 16. 11. v naší družince. Pohádkovými úkoly nás provázeli Maková panenka, čert, kouzelník, pirát a Bílá paní s loupežníkem.
V pátek 25. listopadu se v Ostravě – Porubě na Gymnáziu Olgy Havlové konal 5. ročník fyzikálně – matematické soutěže Náboj junior. Účastníci této soutěže řeší ve stanoveném čase sérii úloh, jejichž obtížnost se vymyká náročnoti běžně řešených úloh na základních školách.
... tak zněl název historické soutěže k 90. výročí založení Petrina, kterou pro žáky bruntálského okresu připravil Spolek rodičů a přátel Petrina ve spolupráci se ZŠ Bruntál, Školní 2 a za finančního přispění města Bruntál.
Ve čtvrtek 17. listopadu se na ZŠ Bruntál, Jesenická 10 uskutečnilo 3. kolo okresní volejbalové ligy starších žáků. Pořadatelem bylo družstvo Gymnázia Bruntál a kromě dvou družstev z Bruntálu se tohoto turnaje zúčastnila družstva ze ZŠ Krnov, Žižkova a TJ Krnov B.
Největší znalci a milovníci svého mateřského jazyka z řad osmáků a deváťáků se sešli v úterý 15. listopadu 2016 v hojném počtu (36), aby se zamysleli nad mluvnickými a následně slohovým úkolem. Některým se zadání zdálo jednoduché, jiní se trošku potrápili. Téma Moje vzlety a pády poskytlo širokou škálu možností, jak nejlépe vystihnout své dosavadní úspěchy a případné prohry.
Dva nejlepší – Jan Neuwirth a Nela Brázdilová (oba z VIII. D) postupují do okresního kola v Krnově. Třetí skončil Adam Belobrad z IX. A.
Vítězům srdečně blahopřejeme a všem ostatním soutěžícím děkujeme za účast
Projektový den - PodObal - u sedmáků (18. 11. 2016)
Kdo má rád kakao, krok vpřed!
Příběh věcí…
Pozor! Sleva
Tři různá témata, a přesto spolu úzce souvisejí! Všechna jsou nedílnou součástí výuky o globálních souvislostech našeho obchodování, tzv. PodObalu.
Páteční den byl pro celou Jedničku netradiční, z žádné třídy jste neslyšeli matematiku, český jazyk, v tělocvičnách byl klid, žákovské knížky odpočívaly a užívaly si prodloužený víkend. Kdo však tento den rozhodně neodpočíval a nezahálel, jsme byli my, žáci z Jedničky. 3. listopadový pátek byl věnovaný mnoha zajímavým projektům. Ten náš – sedmácký - se jmenoval PodObal. Témata PodObalu pojednávájí o věcech, které používáme a jíme, kde se berou, co přinášejí jiným lidem, za jakých podmínek a jakým způsobem se s nimi obchoduje, jak ovlivňují životní prostředí.
1. téma: Kdo má rád kakao, krok vpřed!
Cíl:
• žáci popřemýšleli nad vlastním vztahem k práci
• žáci se snažili svými slovy definovat pojem „dětská práce“
• žáci se vcítili do situace pracujících dětí v různých částech světa
• žáci napsali povzbuzující dopisy všem nezletilým pracujícím kamarádům, jejichž
příběhy vyslechli
• žáci v závěru hodiny diskutovali nad daným problémem
2. téma: Příběh věcí…
Cíl:
• žáci porozuměli pojmu „životní cyklus výroby“, uvažovali o vlivu výrobku na lidi a
životní prostředí
• žáci zhlédli krátký film, který mapoval výrobní systém a životní cyklus výrobků, poté
diskutovali o svých spotřebitelských návycích
3. téma: Pozor! Sleva! (Aktivita ke dni nakupování – poslední sobota v listopadu)
Cíl:
• žáci uvažovali o tom, jakou roli hrají v jejich životě nákupy
Hlavním smyslem pořádání projektových dnů je promítnout zvolené téma do všech předmětů na škole, propojit teorii s praxí. Jedině tato metoda vede ke kreativitě a vlastní činnosti žáka, je to výuka v souvislostech. I přesto, že dnes neprobíhalo klasické vyučování, celý den jsme se vzdělávali, jen tak trošku jinak – mluvili jsme, četli, počítali, malovali, cestovali prstem po mapě, zpívali, prostě z každého předmětu něco. Páteční den jsme si všichni moc užili a už teď se těšíme na další…
Deváťáci z Jedničky opět na stopě československým legionářům (LEGIOVLAK)
Není to tak dávno, co naši žáci 9. ročníku navštívili v Muzeu Bruntál výstavu s názvem Poločas Velké války, která mapovala nejen běžný život v období války v našem regionu, ale také byla zaměřena na vojenství, na osudy padlých a zemřelých vojáků, na osudy legionářů.